08.06.2020 Poniedziałek

Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice w kolejnym tygodniu e-zajęć. Chciałabym zaprosić Was do krainy uczuć i emocji, ponieważ każdy z nas ma je w sercu, prawda?
Zacznijmy wesoło piosenką na powitanie 😊 https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

Spójrzcie proszę na poniższe ilustracje. Czy potraficie nazwać emocje, jakie są przedstawione na obrazkach? A do Was jaki obrazek dzisiaj pasuje? 😊
Jestem pewna, że potraficie już rozpoznać i nazwać emocje. Zapraszam więc do zabawy pt. „Dokończ zdanie..”. Poproście Rodzica o przeczytanie rozpoczętych zdań, a Waszym zadaniem będzie dokończyć zdanie, zgodnie z Waszymi odczuciami. 
„Jestem wesoła/y, gdy..”,
„Boję się..”, 
„Jestem smutna/y jak..”
„Złoszczę się, gdy..”

Zapraszam Was teraz do wysłuchania wiersza D. Gellner pt. „Zły humorek”. Słuchajcie uważnie, a później postarajcie się odpowiedzieć na pytania. Możecie poprosić kogoś z Waszych domowników o przeczytanie wiersza lub możecie wysłuchać na tej stronie: https://www.youtube.com/watch?v=EOaaje1xJ4Q

WIERSZ
„ZŁY HUMOREK”
Jestem  dzisiaj  zła  jak  osa !
Złość  mam  w  oczach  i  we  włosach !
Złość  wyłazi  mi  uszami
I  rozmawiać  nie  chcę  z  wami !
A  dlaczego ?
Nie  wiem  sama
Nie  wie  tata ,  nie  wie  mama …
Tupię  nogą , drzwiami  trzaskam
I  pod  włos  kocura  głaskam .
Jak  tupnęłam  lewą  nogą ,
Nadepnęłam  psu  na  ogon .
Nawet  go  nie  przeprosiłam
Taka  zła  okropnie  byłam .
Potrąciłam stół  i  krzesło ,
co  mam  zrobić , by  mi przeszło ?!
Wyszłam  z  domu na podwórze ,
Wpakowałam  się  w kałużę.
Widać , że  mi  złość  nie  służy ,
Skoro  wpadłam  do  kałuży.
Siedzę  w  błocie , patrzę  wkoło,
Wcale   nie  jest  mi  wesoło…
Nagle co  to ?
Ktoś  przystaje
Patrzcie !  Rękę  mi  podaje !
To  ktoś  mały , tam  ktoś  duży-
Wyciągają  mnie  z  kałuży .
Przyszedł  pies  i  siadł  koło  mnie
Kocur  się  przytulił  do  mnie,
Mysz  podała  mi  chusteczkę :
–         Pobrudziłaś się troszeczkę !
Widzę , że  się pobrudziłam ,
Ale  za  to  złość  zgubiłam
Pewnie  w  błocie  gdzieś  została .
Nie  będę  jej  szukała !


PYTANIA DO WIERSZA:
1.Nazwij emocję, którą wyrażała dziewczynka na początku wiersza.
2.Co robiła dziewczynka, gdy była zła? 
3.Czy sprawiła komuś przykrość, przez to, że była zła?
4.Co zrobiła mysz dla dziewczynki? A kto wyciągnął z kałuży?
5.W jaki sposób dziewczynka zgubiła złość? 

Kochani czas na trochę ruchu. Zapraszam Was do zabawy ruchowej przy piosence pt. „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”..a może zaprosicie do niej Waszych domowników i wspólnie się pobawicie?  

Wszystkie uczucia są w naszym .
Wyrażanie emocji jest bardzo ważne, ale ważniejsze jest to, w jaki sposób je wyrażamy oraz to, żeby nikomu nie sprawiać przykrości z tego powodu, że jesteśmy źli. 
Jak myślicie, co można zrobić, aby zgubić złość? Odpowiedz na pytania TAK lub NIE..a może macie swoje propozycje, co zrobić, aby pozbyć się złości?
Gdy jestem zły/a mogę bić innych.
Gdy jestem zły/a mogę iść pobiegać.
Gdy jestem zły/a mogę posłuchać ulubionej muzyki.
Gdy jestem zły/a mogę krzyczeć i złościć się bez powodu na innych.
Gdy jestem zły/a mogę pobawić się swoją ulubioną zabawką. 

Na dzisiaj e-zajęcia o emocjach kończymy. Życzę miłego dnia i dobrej zabawy Waszymi ulubionymi zabawkami 😊