08.06.2020 Poniedziałek

Szczęść Boże kochane Gumisie! 

Mam nadzieję, że miło spędziliście weekend :-) Przed nami kolejny tydzień, podczas którego porozmawiamy sobie na temat ekologii i dbania o środowisko. Zapraszam do wspólnej zabawy!

1. Posłuchajcie wiersza Magdaleny Tokarczuk „Michała rady na odpady”  

Treść:
„Michała rady na odpady” Magdalena Tokarczyk

Drogie przedszkolaki dzisiaj się dowiecie jak segregować odpady będziecie.
Michał Wam opowie o tym doskonale, bo on w domu odpady segreguje wspaniale.
Więc zaczynamy… i do kolorowych koszy kolejno wkładamy…
Od czerwonego kosza rozpoczynamy, bo tam metale zawsze wrzucamy.
Będą to puszki, zakrętki i kapsle. Nawet nie zaszkodzi jak drobny złom tam też ktoś włoży! Żółty kosz na tworzywa sztuczne jest przeznaczony.
Więc plastikowe butelki, zakrętki, opakowania, jednorazowe torebki tam właśnie wrzucamy. A w nowych zasadach segregacji odpadów
możemy metale i tworzywa sztuczne wrzucać do żółtego kosza razem.
Teraz Wam trochę o niebieskim koszu opowiem. On jest na papier przeznaczony
zatem pamiętaj , że gazety, kartony oraz czasopisma tam wrzucamy.
Do zielonego kosza co zatem wkładamy? Wszystko co jest szklane i o tym pamiętamy!
Więc do zielonego kosza na pewno trafiają:
szklane butelki, szklanki, słoiki ale ceramiki i porcelany tam przedszkolaki już nie wrzucają! Bioodpady – co to takiego? To gałęzie, liście i trawa z ogrodu naszego.
Na te odpady kosz też jest przygotowany i on brązowym kolorem jest oznakowany.
Nie wiem czy wiecie, jest jeszcze kosz czarny lub szary.
Tam trafiają pozostałe odpady nieposegregowane
czyli resztki z obiadu, pieluchy, chusteczki wykorzystane.
I to wszystko czego do pozostałych koszy wyrzucić nie zdołamy.
Więc jeżeli chcecie moi drodzy koledzy…
Dbać o czystość i zdrowie naszej planety – ZIEMI.
Segregujcie odpady! To moja rada! A im więcej osób tych zasad będzie przestrzegało.
To na naszej planecie wszystkim ludziom wspaniale będzie się żyło!

Po wysłuchaniu spróbuj odpowiedzieć na pytania do wiersza:
- Kto daje dzieciom rady dotyczące segregacji odpadów? 
- O jakich kolorach koszy była mowa w wierszu? 
- Co wrzucamy do poszczególnych koszy?

W odpowiedziach pomoże Wam ta ilustracja:
2. Teraz czas na trochę ruchu  :-) Jesteście gotowi? Zapraszam Was do wesołej zabawy, którą na pewno pamiętacie z przedszkola: Głowa, ramiona, kolana pięty – uwaga, bo będzie coraz szybciej… :-)

Dziękuję Wam za wspólne zajęcia i do jutra :-)