13.05.2020 Środa - JĘZ. ANGIELSKI

Hello Children!

Niestety nie możemy się jeszcze spotkać w przedszkolu, dlatego zapraszam Was na kolejne 
e-zajęcia z angielskiego. Dzisiaj wyruszamy na łąkę – meadow…poznacie jej mieszkańców. 

MEADOW RESIDENTS – MIESZKAŃCY ŁĄKI 

Zanim wyruszymy na łąkę – meadow, to przywitajmy się piosenką. 

Zapoznajcie się proszę z obrazkami, na których zobaczycie mieszkańców łąki, takich jak: 

bluebird – niebieski ptak
bee – pszczoła
ladybug – biedronka 
butterfly – motyl 
frog – żaba 
mosquito – komar 
Tutaj znajdują się ilustracje – Załącznik nr 1

Chciałabym, abyście potrafili nazwać mieszkańców łąki, dlatego na tej stronie możecie posłuchać, jak prawidłowo wymówić dane słowo: https://view.genial.ly/5e8310efaafed90da9cbf49c 
Pod każdym obrazkiem znajduje się przycisk, za pomocą którego uda Wam się odsłuchać nazwę każdego mieszkańca łąki. Po odsłuchaniu każdej ilustracji, powtórzcie proszę jej nazwę.

Zapraszam Was teraz do zabawy z piosenką, w której pojawią się meadow residents – mieszkańcy łąki, których poznaliście na ilustracjach. Postarajcie się naśladować ruchy zaprezentowane 
w piosence. Moi kochani tekst piosenki może wydawać się długi, ale cały czas powtarzamy te same słowa, zmieniając tylko nazwy mieszkańców łąki 😊 


1.Spring is here. Spring is here. (Nadeszła wiosna, nadeszła wiosna)
How do you think I know? (Jak myślisz, skąd wiem?)
I just saw a bluebird. That is how I know. (Właśnie widziałem niebieskiego ptaka, ja to wiem)
Spring is here. Spring is here. (Nadeszła wiosna, nadeszła wiosna)
How do you think we know? (Jak myślisz, skąd wiemy?)
We just saw a bluebird. That is how we know. (Właśnie widzieliśmy niebieskiego ptaka, my to wiemy)
Do the bird walk. And strut your thing. (Idź jak ptak)
Do the bird walk. Flap your wings. (Idź jak ptak. Machaj skrzydłami)
Do the bird walk. Do anything. (Idź jak ptak. Zrób cokolwiek)
And look around for another sign of spring. (Rozejrzyj się za kolejną oznaką wiosny)

2. Spring is here. Spring is here. How do you think I know?
I just saw a bee. That is how I know.
Spring is here. Spring is here. How do you think we know?
We just saw a bee. That is how we know.
Do the bee walk. And strut your thing.
Do the bee walk. Flap your wings.
Do the bee walk. Do anything. 
And look around for another sign of spring.

3.Spring is here. Spring is here. How do you think I know?
I just saw a ladybug. That is how I know.
Spring is here. Spring is here. How do you think we know?
We just saw a ladybug. That is how we know.
Do the ladybug walk. And strut your thing.
Do the ladybug walk. Flap your wings.
Do the ladybug walk. Do anything. 
And look around for another sign of spring.

4.Spring is here. Spring is here. How do you think I know?
I just saw a butterfly. That is how I know.
Spring is here. Spring is here. How do you think we know?
We just saw a butterfly. That is how we know.
Do the butterfly walk. And strut your thing.
Do the butterfly walk. Flap your wings.
Do the butterfly walk. Do anything. 
And look around for another sign of spring.

5. Spring is here. Spring is here. How do you think I know?
I just saw a frog. That is how I know.
Spring is here. Spring is here. How do you think we know?
We just saw a frog. That is how we know.
Do the frog jump. And strut your thing.
Do the frog jump. Badda bing.
Do the frog jump. Do anything. 
And look around for another sign of spring.
Wait! There’s some mosquitos! (Czekaj! Tam jest kilka komarów!)
Alright frogs, tongues out! (W porządku! Żaby mają języki na zewnątrz!) 

Poruszaliście się trochę przy piosence? Udało Wam się powtórzyć nazwy bohaterów piosenki? 
Jeśli tak, to jesteście gotowi na kolejne zadanie. Pokolorujcie butterfly – motyla. Powiedzcie Waszym rodzicom w języku angielskim, jakich użyliście kolorów. Jeśli nie możecie wydrukować, to narysujcie pięknego motyla lub innego mieszkańca łąki. Załącznik nr 2 

Wierzę, że potraficie już nazwać mieszkańców łąki, dlatego mam dla Was ciekawe zadanie. Często bawiliśmy się w taką zabawę, jak What is missing? (Czego brakuje?) Pamiętacie tą zabawę? Na pewno! Zaproście Wasze rodzeństwo lub Waszych rodziców do wspólnej zabawy. Waszym zadaniem będzie wydrukować lub narysować na małych kartkach bohaterów piosenki, czyli naszych mieszkańców łąki. Następnie rozłożyć karty z bohaterami. Dziecko zamyka oczy, a w tym czasie ktoś z Waszych chętnych domowników odwraca 1 lub 2 karty tak, aby ilustracja nie była widoczna. Waszym zadaniem jest powiedzieć, co zniknęło – oczywiście w języku angielskim. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, możecie się wymieniać z domownikami. Good luck! 😊 Załącznik nr 3

Have a nice day, bye-bye! Z Panem Bogiem 
Pani Paulinka 😊