Witajcie kochani. Dzisiaj rozpoczynamy do ćwiczeń ruchowych. Poproście rodzica lub starsze rodzeństwo, aby opisali Wam kolejne ćwiczenia, a Wy wykonujcie je dokładnie. Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące. Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na jedno klaśnięcie przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa klaśnięcia ponownie poruszają się po sali. • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet. • Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie. Dzieci chodzą po sali, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce. • Zabawa ruchowa z elementem skoków Ostrożne żabki. (rodzic może być bocianem) Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Bocian – zastygają w bezruchu. Na hasło Nie ma bociana żabki mogą skakać dalej. • Zabawa bieżna Próbujemy złapać motyla. Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową. • Maszerują we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko. 2. Po zabawie ruchowej zapraszam Was do wysłuchania piosenki Jolanty Kucharczyk pt. „Wiosna na łące” (https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw) Dziś na łące przyszła Wiosna w kwiecistej sukience, budzi maki i stokrotki, jaskry i kaczeńce. Ref. Ptaki trele wyśpiewują, świeci ciepłe słońce, w rosie kąpią się biedronki. Wiosna już na łące! 2. Świerszczyk zielone stroi skrzypce da dziś pierwszy koncert. Tańczą pszczoły i motyle, żabki i chrabąszcze. 3. Tak się wszyscy cieszą wiosną, tańczą i śpiewają, nawet krecik wyszedł z norki, z myszką pląsa żwawo. Jaki nastrój ma ta piosenka? Posłuchajcie jej jeszcze raz i spróbujcie powiedzieć na ile liczymy piosenkę? (na trzy) spróbujcie zaznaczyć klaśnięciem pierwszą miarę taktu. Unieście rękę na początku refrenu. Powiedzcie: • Kto przybył na łąkę? • Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna? • Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce? • Wymieńcie mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence. Jeśli podoba Wam się piosenka, spróbujcie zaśpiewać ją całą lub tylko refren. 3. Karta pracy cz. 4, s. 39. (https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf ) (dla chętnych) Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru. 4. Teraz zapraszam Was do wykonania owadów z łąki. Potrzebne do tego będą: Rolki po papierze toaletowym (w zależności od tego, ile owadów chcecie zrobić – 1,2,3) Zeszyt kolorowego papieru, 2 kartki z bloku lub ksero, druciki kreatywne, klej, nożyczki, ołówek, linijka, zszywacz (mogą również być farbki), sznurek, kredki. Podpowiedź, jak wykonać owady znajdziecie na stronie https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q Przebieg: • Z wybranego koloru wyciąć pasek o szerokości równej wysokości rolki. • Okleić rolkę paskiem kolorowego papieru. • Pociąć drucik kreatywny na 6 równych części (czułki), odpowiednio je wygiąć i przymocować do rolki za pomocą zszywacza. • W zależności od rodzaju owada wyciąć skrzydełka: czerwone półkola dla biedronki, białe „łezki” dla pszczółki, serduszka dla motylka (na filmiku jest propozycja odciśnięcia swoich rąk jako skrzydełek motylka, dlatego potrzebne są farbki aby pomalować ręce). • Dokleić oczka wycięte z czarnego papieru, ozdobić owada np. pszczółka – czarne paski, biedronka – czarne kropki, itp. • Do owadów można doczepić grubszy sznurek o długości 0,5m. na końcu sznurka przywiązać kredkę; wyprostować sznurek. Teraz można z mamą zrobić zawody – kto prędzej nawinie sznurek na kredkę i przyciągnie swojego owada? Dobrej zabawy :-) |