12.05.2020 Wtorek

Witajcie kochani.

Dzisiaj rozpoczynamy do ćwiczeń ruchowych. Poproście rodzica lub starsze rodzeństwo, aby opisali Wam kolejne ćwiczenia, a Wy wykonujcie je dokładnie.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące.

Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na jedno klaśnięcie przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa klaśnięcia ponownie poruszają się po sali.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów.
Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.

• Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie.
Dzieci chodzą po sali, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

• Zabawa ruchowa z elementem skoków Ostrożne żabki.  (rodzic może być bocianem)
Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Bocian – zastygają w bezruchu. Na hasło Nie ma bociana  żabki mogą skakać dalej.

• Zabawa bieżna Próbujemy złapać motyla.
Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.

• Maszerują we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.

2. Po zabawie ruchowej zapraszam Was do wysłuchania piosenki Jolanty Kucharczyk pt. „Wiosna na łące” 
(https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw)

 
Dziś na łące przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
 
Ref. Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
 
2. Świerszczyk zielone stroi skrzypce
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
 
3. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.

Jaki nastrój ma ta piosenka? Posłuchajcie jej jeszcze raz i spróbujcie powiedzieć na ile liczymy piosenkę? 
(na trzy) spróbujcie zaznaczyć klaśnięciem pierwszą miarę taktu. Unieście rękę na początku refrenu.

Powiedzcie: 
• Kto przybył na łąkę?
• Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
• Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
• Wymieńcie mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

Jeśli podoba Wam się piosenka, spróbujcie zaśpiewać ją całą lub tylko refren.

3. Karta pracy cz. 4, s. 39.  (https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf ) (dla chętnych)
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

4. Teraz zapraszam Was do wykonania owadów z łąki. Potrzebne do tego będą:
Rolki po papierze toaletowym (w zależności od tego, ile owadów chcecie zrobić – 1,2,3)
Zeszyt kolorowego papieru, 2 kartki z bloku lub ksero, druciki kreatywne, klej, nożyczki, ołówek, linijka, zszywacz (mogą również być farbki), sznurek, kredki.
Podpowiedź, jak wykonać owady znajdziecie na stronie https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q   

Przebieg:
• Z wybranego koloru wyciąć pasek o szerokości równej wysokości rolki.
• Okleić rolkę paskiem kolorowego papieru.
• Pociąć drucik kreatywny na 6 równych części (czułki), odpowiednio je wygiąć i przymocować do rolki za pomocą zszywacza.
• W zależności od rodzaju owada wyciąć skrzydełka: czerwone półkola dla biedronki, białe „łezki” dla pszczółki, serduszka dla motylka (na filmiku jest propozycja odciśnięcia swoich rąk jako skrzydełek motylka, dlatego potrzebne są farbki aby pomalować ręce).
• Dokleić oczka wycięte z czarnego papieru, ozdobić owada np. pszczółka – czarne paski, biedronka – czarne kropki, itp. 
• Do owadów można doczepić grubszy sznurek o długości 0,5m. na końcu sznurka przywiązać kredkę; wyprostować sznurek. Teraz można z mamą zrobić zawody – kto prędzej nawinie sznurek na kredkę i przyciągnie swojego owada? Dobrej zabawy :-)