10.06.2020 Środa

Witajcie dzieci. Szczęść Boże.

1. Dzisiaj zapraszam was na wstępie do  wysłuchania wiersza pt. „Sawanna”. Poproście rodzica, rodzeństwo o odczytanie tekstu.

Na sawannie słońce piecze, szumią trawy, 
a zwierzęta mają swoje różne sprawy. 
Chodzą, biegną i pływają, i fruwają, 
więc zobaczmy, jakie ważne sprawy mają. 

Gepard głośno chwali się, że jest najszybszy. 
Nosorożec martwi się, że jest najbrzydszy. 
Zebra twierdzi, że jest tutaj najpiękniejsza, 
a żyrafa, że jest przecież najmądrzejsza.

Bo to sawanna jest, sawanna pełna słońca. 
Bo to sawanna życiem zwierząt jest tętniąca. 
Bo to sawanna tak gorąca, 
że dla ochłody zwierzaki ciągle wskakują do wody.

Rozmowa nt. wiersza:
- jakie zwierzęta żyją na sawannie?
- Jakie ważne sprawy mają zwierzęta?
- jaka pogoda jest na sawannie?

2. Teraz, aby utrwalić poznane zwierzęta, zapraszam do rozwiązywania zagadek. Z pewnością wspaniale poradzicie sobie z tym zadaniem.

  • Z Afryki pochodzę. Sięgam szyją ponad drzewa i dachy drapaczy. W zoo mnie zobaczysz. (żyrafa)   
  • Ma długą trąbę, kły, wielkie uszy. Jest bardzo silny i bardzo duży. (słoń) 
  • Na jednej ręce wisieć potrafi, zwinnie po drzewach skacze, zjada banany i pewnie wszyscy bardzo dobrze ją znacie. (małpa) 
  • Malutkie ptaki w dżungli mieszkają, pięknymi barwami nas zachwycają. (kolibry) 
  • Bardzo piękna, kolorowa i powtarza różne słowa. (papuga) 
  • Lubi w błocie leżeć sobie, ma na nosie wielkie rogi. Je rośliny, szybko biega, ma potężne krótkie nogi. (nosorożec)

Które zwierzęta żyją na sawannie, a które w dżungli?

3. Następne zadanie polega na rozwiązywaniu zadań matematycznych o zwierzętach w zoo. Potrzebnych będzie 10 klocków (lub innych liczmanów) oraz karteczki z cyframi 1 - 10 oraz znakami:  +,  -,  =.
Posłuchajcie zadań i ułóżcie do nich działania:

I. Opiekun dał nosorożcowi 7 jabłek (dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem dał mu jeszcze 3 jabłka (dokładają trzy klocki). Ile razem jabłek dał nosorożcowi opiekun?

Dz. układa działanie: 7 + 3 = 10 i odpowiada na pytanie: Opiekun dał nosorożcowi 10 jabłek, bo 7 dodać 3 równa się 10.

II. W zoo na wybiegu biegało 6 małpek. Potem przybiegły jeszcze 4 małpki. Ile małpek jest teraz na wybiegu? Podobnie jak w poprzednim zadaniu, dzieci układają przed sobą 6 klocków, potem dokładają 4 klocki.

III. Na wybiegu w zoo bawiło się 10 małpek. 5 małpek schowało się do domku. Ile małpek bawi się teraz na wybiegu w zoo? Dzieci układają przed sobą 10 klocków. Potem odsuwają 5 klocków.

IV. 10 morsów wygrzewało się przy basenie. 8 morsów weszło do basenu. Ile morsów wygrzewa się teraz przy basenie? Dzieci układają przed sobą 10 klocków. Potem odsuwają 8 klocków.

Ułóżcie tekst zadania do działań:
5 - 2 = 3             4 + 6 = 10         8 - 1 = 7             2 + 7 = 9

4. Karta pracy, cz. 3, s. 29 - 30https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf . Poproście dorosłego o odczytanie poleceń. Postępujcie zgodnie z poleceniami.

Dziękuję Wam i Rodzicom za wspólną pracę. Życzę wszystkim zdrowia i udanego weekendu. Do zobaczenia! Z Panem Bogiem.