Witajcie Kochani. Dzisiaj będziemy mówić o dzieciach z różnych stron świata. Liczę, że dużo już wiecie na ten temat i dobrze poradzicie sobie z zadaniami. 1. Na początek „śmieszne powitania”: witamy się z dorosłym lub rodzeństwem - kciukami, następnie witamy się kolanami, ramionami, ukłonem jak murzyńskie dzieci i nosami jak Eskimosi. 2. Posłuchajcie piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”, którą znajdziecie pod adresem strony Jaki nastrój ma ta piosenka? Na ile ją liczymy? (metrum 4/4). Z jakich części składa się piosenka? (zwrotki i refrenu). Teraz obejrzyjcie film pt. „Dzieci – twarze świata” Czy twarze tych dzieci są takie same? Czym się różnią? (kolor skóry, kształt oczu itd.). Czy wiecie z jakiej części świata pochodzą? A Wy gdzie mieszkacie, na jakim kontynencie? Kim jesteście i w jakim języku mówicie? (Mieszkamy w Polsce, Europie. Jesteśmy Polakami i Europejczykami. Mówimy po polsku.) 3. Teraz poproście osobę dorosłą lub starsze rodzeństwo o przeczytanie wiersza W. Fabera pt. „Dzieci świata”. W Afryce w szkole na lekcji, Śmiała się dzieci gromada, Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, Że gdzieś na świeci śnieg pada. A jego rówieśnik Eskimos, Tez w szkole w chłodnej Grenlandii, Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy. Afryki, ani Grenlandii My także jak dotąd nie znamy, A jednak wierzymy w lodowce, W gorące pustynie, w banany. I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną. Powiedzcie: - Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego? - Gdzie mieszkają Eskimosi? - O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci? - Co łączy dzieci na całym świecie? 4. Karty pracy. W załączniku znajdziecie 4 karty pracy. Postępujcie zgodnie z poleceniami. 5. Na zakończenie zapraszam do gry interaktywnej pt. „Dzieci świata”, którą znajdziecie na stronie Powodzenia :-) |