Uszu nadstawiam słucham jak gra, muzyka we mnie, w muzyce ja (06.05-17.05)

Cel ogólny: Poznajemy różne rodzaje ekspresji muzycznej i uczymy identyfikować i nazywać uczucia i emocje towarzyszące nam podczas różnych sytuacji.

Zadania edukacyjne:
  • Nazywamy uczucia jakie towarzyszą nam podczas słuchania i tworzenia muzyki.
  • Wiemy, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia.
  • Odczytujemy emocje swoje oraz naszych kolegów i ćwiczymy naszą odporność emocjonalną.
  • Akceptujemy wszystkie uczucia i wiemy jak sobie z nimi radzić.
Współpraca z rodzicami:
  • Wraz z dziećmi podejmujemy wiele aktywności muzycznych, np. Śpiewanie, konstruowanie instrumentów, słuchanie różnych rodzajów muzyki.
  • Rozmawiamy z dzieckiem o sposobach dbania o słuch.
  • Codziennie rozmawiamy z dzieckiem o jego uczuciach i emocjach oraz podkreślamy, że każde uczucia są dla nas ważne.