Cel ogólny: kształtowanie świadomości upływu czasu
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:- Poznanie pojęcia czasu, podejmowanie prób określania pełnej godziny.
- Uświadamianie cykliczności pór roku, miesięcy, dni tygodnia.
- Rozumienie pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość.
- Zapoznanie z literą w, p - małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8.
- Rozwijanie umiejętności dodawania.
- Tworzenie zbiorów na podstawie określonych cech.
Współpraca z rodzicami:- Nazywanie bieżącego dnia tygodnia, kolejnego miesiąca, wspólne przesuwanie bądź wyrywanie kartek z kalendarza, zadawanie zagadek, np. jaki dzień tygodnia był wczoraj, a jaki będzie jutro.
- Podczas rozmów z dzieckiem używanie pojęć: rano, w południe, po południu, wieczorem.
|
|